Algemene voorwaarden Pedicurepraktijk Footcare Westland

 

1             Algemeen

             De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Pedicurepraktijk Footcare Westland en een klant waarop 

             Pedicurepraktijk Footcare Westland deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is 

              afgeweken.

 

2             Inspanningen Pedicurepraktijk Footcare Westland

2.1          De pedicure van Pedicurepraktijk Footcare Westland zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap

                uitvoeren.

2.2          De klant zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de pedicure worden         

                verteld.

2.3          De pedicure van Pedicurepraktijk Footcare Westland is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de pedicure van Pedicurepraktijk

               Footcare Westland is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

2.4          De pedicure van Pedicurepraktijk Footcare Westland zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

 

3              Afspraken

3.1          De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig (24) uur voorafgaande aan de afspraak aan Pedicurepraktijk Footcare

                Westland melden.

3.2          Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Pedicurepraktijk Footcare Westland het gehele bedrag voor de afgesproken behandeling aan de

                cliënt door berekenen.

3.3          Indien de klant meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt mag de pedicure de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele

                 honorarium van de behandeling aan de klant door berekenen.

3.4          Indien de klant bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de pedicure de gehele afspraak annuleren en toch het gehele

                 honorarium van de behandeling aan de klant door berekenen.

3.5          Pedicurepraktijk Footcare Westland moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk twee uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt

                 melden.

3.6          Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene

                 wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

 

4             Persoonsgegevens & privacy

4.1          De klant voorziet de pedicure vóór/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de pedicure aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant

                 redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.

4.2          De pedicure neemt de persoonlijke gegevens van de klant op en verwerkt deze op een klantenkaart in een digitaal klantenbestand.

4.3          De pedicurepraktijk behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

4.4          De pedicurepraktijk zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant.

4.5          De pedicure is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling.

4.6          Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

4.7          De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de pedicure verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden

                 te verstrekken.

 

5             Betaling

5.1          Pedicurepraktijk Footcare Westland vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon.

5.2          De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

5.3          Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.

5.4         De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant te voldoen.

 

6             Aansprakelijkheid

6.1          Pedicurepraktijk Footcare Westland is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de pedicure van Pedicurepraktijk Footcare Westland is

                uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.

6.2          Pedicurepraktijk Footcare Westland is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegebracht naar de

                 salon.

 

7             Klachten

7.1          Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen één week na ontdekking mondeling als zowel

               schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Pedicurepraktijk Footcare Westland.

7.2          Pedicurepraktijk Footcare Westland moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat     antwoord geven.

7.3          Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Pedicurepraktijk Footcare Westland   de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit

                inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden en de klant dit schriftelijk kenbaar maakt.

7.4          Indien een klacht over de producten gegrond is zal Pedicurepraktijk Footcare Westland het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.

7.5          Klager kan het geschil voorleggen aan de geschillencommissie indien beide partijen niet tot overeenstemming kunnen komen.

 

8             Garantie

8.1          Pedicurepraktijk Footcare Westland geeft de klant 3 dagen garantie op de behandeling en producten.

8.2          Deze garantie vervalt indien, indien:

  • De klant op de hoogte is gebracht door de pedicure over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
  • De klant andere producten dan door de pedicure geadviseerde producten heeft gebruikt;
  • De klant de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
  • De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen 3 werkdagen heeft opgevolgd;
  • De klant de producten niet volgens het advies van de pedicure heeft gebruikt;
  • De klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
  • Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De klant wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.

 

9             Beschadiging en/of diefstal

9.1          Pedicurepraktijk Footcare Westland heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.

9.2          Pedicurepraktijk Footcare Westland meldt diefstal altijd bij de politie.

 

10           Behoorlijk gedrag

10.1       De klant behoort zich in de praktijk te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.

10.2       Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de pedicure van Pedicurepraktijk Footcare Westland het recht de klant de

               toegang tot de praktijk te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.

 

11           Recht

11.1       Op elke overeenkomst tussen Pedicurepraktijk Footcare Westland en de klant is het Nederlandse recht van toepassing.

11.2       De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Pedicurepraktijk Footcare Westland en zijn ook in de salon beschikbaar.

11.3       Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.

11.4       Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

 

12           Geheimhouding

12.1       De pedicure van Pedicurepraktijk Footcare Westland is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de

               behandeling.

12.2       Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de klant is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

12.3       De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de pedicure verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te

               verstrekken

Zoals in de algemene voorwaarden staat beschreven moeten alle behandelingen en producten direct afgerekend worden, dit kan uitsluiend contant.